tisdag 21 augusti 2012

Stoltlistan

tisdag 21 augusti 2012
Hörni, kan vi inte köra en Peppboost på våra bloggar och skriva en minilista över saker vi är stolta över hos oss själva? För det är ju tillåtet att gilla sej själv och att föredra, faktiskt. Åtminstone jag blir glad och peppad av att läsa och höra om vad människor gillar hos sej själva, det ger positiva vibbar helt enkelt. Om vi gör det lite modest listar vi 3-i-topp, men naturligtvis får man ju lista hur många grejer som helst. Det kan vara vad som helst, små och stora saker, poängen är att det gäller dej själv som person. Jantelagen, vik hädan!

Min lista ser ut såhär: (utan inbördes ranking)
1. Att jag orkar springa i en timme
2. Min sångröst
3. Att jag alltid innerst inne orkar vara positiv


Ifall ingen annan nu listar nåt kommer jag ju att framstå som bloggvärldens mest självgoda människa, men då får jag väl helt enkelt bjuda på det då.

3 kommentarer:

Lina Teir sa...

Bra initiativ! Min blogg har semester, så jag kan kommentera här:

1. Att jag gör mitt bästa
2. Att jag är empatisk
3. Att jag vågar lyssna på mitt inre

Oj. Blev djupt där. Men jag har förbjudit mig själv att skriva prestationsliknande grejer (som att jag är duktig på nåt).

Hanna sa...

VIlken fin lista! Detdär med prestationer är ju så svårt. Så fort det känns som en börda att prestera blir det ju som en anti-prestation, som inte längre uppfyller nåt syfte. Om det känns bra, som det gör för mej att jag orkar springa en timme, så fyller det sin funktion och förtjänar en plats på min lista.
Kram!

Lina Teir sa...

Absolut förtjänar det sin plats på din lista. :) Men övriga kommentarer om att prestera och det i relation till självkänsla osv ber jag att få återkomma till om säg ett halvår. ;)